Ik noem ze maar even:
Ziet de klant de bibliotheek wel als digitaal gebeuren? Zoja, welke klant dan?
Moeten we niet haast maken met bijv. luisterboeken, of is dit elders al flink in beweging (Bol.com)?
Welke gevolgen zal dit voor het bibliotheekgebeuren hebben?
Dat vanuit een cluster de klant bekend wordt gemaakt met de digitale communicatie-wereld is een stap in de goede richting.
Doch.. laten we het boek niet vergeten en vooral ook niet de oudere lezers, waarvan een aantal al reeds eerder tussen de wal en het schip zijn geraakt!
De jonge klant zit allang op internet rond te surfen. die vindt zijn eigen informatie wel. We zijn hoogstens nog van belang voor de oudere klant, of voor de kleintjes die nog op school zitten.
BeantwoordenVerwijderenEn wat de e-boeken betreft, ik denk dat de meeste bibliotheekmensen niet half weten wat er op hen afkomt. Weet je wel hoe het is verlopen in de muziekbranche rond het downloaden van muziek van internet? En weet je iets af van DRM (= Digital Rights (eig.: Restrictions Management)?